Veelgestelde vragen

Hieronder vind je het antwoord op enkele veelgestelde vragen.

Dat kan je hier gemakkelijk online doen. Heb je vragen neem dan contact met ons op.

Hier lees je alles over de dekkingsmogelijkheden en wat de verschillen zijn.

VerzekerJeHonda.nl is ontwikkeld door Actua. Je sluit jouw verzekering dus bij Actua af. Daarom ontvang je ook de polis van Actua.

Kijk in je inbox of de e-mail niet per ongeluk bij de ongewenste berichten terecht is gekomen. Neem anders contact met ons op. Wij regelen alles dan alsnog voor jou.

Je kan jouw gegevens en de gegevens van jouw Honda op deze site invullen. Als je daarna de gewenste dekking kiest, zie je automatisch wat jouw maandelijkse premie is.

Standaard is het eigen risico € 135,- per gebeurtenis. Indien je Honda auto wordt gerepareerd binnen het netwerk van VerzekerJeHonda.nl, vervalt dit eigen risico. Specifiek bij ruitvervanging is een beperkt eigen risico van toepassing van € 67,50 per gebeurtenis. Voor schade(s) aan ruiten (sterretje) die gerepareerd kan/kunnen worden door middel van de kunstharsmethode, geldt geen eigen risico. Voor bestuurders jonger dan 24 jaar geldt een afwijkend eigen risico (zie de voorwaarden).

Je kunt een e-mail sturen aan de klantenservice van Actua. Vermeld daarin het polisnummer, je adres en de datum van opzeggen. Je kunt je verzekering na het eerste jaar opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Bij beëindiging van jouw verzekering worden €9,- poliskosten (excl. 21% assurantiebelasting) in rekening gebracht.

Bij het aanvragen van jouw verzekering geef je Actua toestemming om de premie maandelijks automatisch van de opgegeven bankrekening te incasseren

Ja, dat kan. Je kan dan binnen de wettelijke termijn contact opnemen met jouw bank om een ten onrechte geïncasseerd bedrag terug te laten storten. Houd er dan wel rekening mee dat de dekking dan komt te vervallen.

Dan kan je die schade zo spoedig mogelijk melden door het volledig ingevulde Europees Schadeformulier te sturen naar: Actua, Antwoordnummer 5409, 3000 VB Rotterdam. Een postzegel is niet nodig. Of het gescande Europees Schadeformulier te mailen naar schade@verzekerjehonda.nl

Bij éénzijdige schades kun je het Europees Schadeformulier invullen en opsturen naar Actua, of je kunt telefonisch contact opnemen met de afdeling schade via telefoonnummer 010-4477153. Zorg dan dat je het kenteken van de auto bij de hand hebt.

Bij technische defecten: Neem voor de reparatie contact op met jouw eigen autobedrijf uit het VerzekerJeHonda.nl netwerk. Zij kennen de procedures en nemen contact met ons op.

Als je auto is gestolen, dan is het belangrijk dat je de gegevens van jouw auto zo snel mogelijk doorgeeft aan het Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit (VbV), 055 - 741 0001.

Daarna doe je aangifte bij de politie en meld je de diefstal bij Actua. Stuur het bewijs van aangifte mee met het ingevulde Europees Schadeformulier. Wij helpen je dan zo snel mogelijk.

Binnen de garantiedekking dient er sprake te zijn van (een) plotseling optredend(e) defect(-en) aan de beschermde onderdelen. Normaal/preventief onderhoud, onderdelen die niet zijn opgenomen in de lijst van beschermde onderdelen , onderdelen die periodiek vervangen of gereinigd dienen te worden, alsmede onderdelen met een normale gebruiksslijtage waaronder filters, banden, uitlaatsysteem (katalysator is wel gedekt), inlaatspruitstuk, remschijven, remtrommels, remschoenen, remblokken, remklauwen, stofhoezen, koppelingsplaat, wisserbladen, accu’s, batterijen of dieselpartikelfilters vallen niet onder de garantiedekking. Niet 'af fabriek' gemonteerde accessoires vallen eveneens niet onder de garantiedekking.

Naast de uitgebreide dekking die jij mag verwachten, biedt de VerzekerJeHonda.nl Allrisk autoverzekering garantie tot en met maximaal het 10e jaar (of tot 180.000 km) en gratis Pechhulp in Europa mét woonplaatsservice in Nederland. Hier kan je er alles over lezen.

Je kunt al jouw wijzigingen, zoals een adreswijziging, direct doorgeven via de klantenservice van Actua.